Hoppa till huvudinnehållet

Tidigare Åmålskrögarens nya satsning hyllas – av Isabella Löwengrip

Publicerad:
Det här kunde Isabella Löwengrips följare läsa efter att entreprenören under tisdagskvällen besök Navieros Stockholmsrestaurang. Inlägg som direkt genererade fler följare till restaurangens sociala medier. Foto: Skärmdump från Isabella Löwengrips Instragram

Det godaste barnen ätit och den bästa tapasen i Stockholm.

Navieros följarskara ökade direkt när Isabella Löwengrip berättade om sitt restaurangbesök.

– Fantastiskt fint skrivet, säger restaurangchefen Adam Jalal.

Det var på tisdagskvällen som entreprenören Isabella Löwengrip, tidigare känd som Blondinbella, besökte Navieros restaurang på Hornbergsstrand i Stockholm.

Hon verkar ha lämnat stället såväl glad som mätt.

Så här skrev hon på Instagram efteråt:

”Vi åt SÅ mycket god mat. Det är svårt att hitta bra tapas i Stockholm men denna restaurang nailade allt. Det var kul att det var tapas från alla världens hörn också. Paul och jag ger restaurangen full pott!”

Hon taggade också matstället i inlägget, vilket direkt gav Navieros Stockholmsverksamhet fler följare.

Restaurangchefen Adam Jalal tror att antalet gäster kommer att öka efter inläggen från Isabella Löwengrip.
Restaurangchefen Adam Jalal tror att antalet gäster kommer att öka efter inläggen från Isabella Löwengrip. Foto: Lisa Olaison

– Hon var där som en drop-in och att hon uppskattar vårt koncept är skitkul. Det är alltid kul att få en god recension och sen att få det av någon som har lite extra följare, säger restaurangchefen Adam Jalal.

”Glada när någon delar”

”Lite extra följare” är i det här sammanhanget runt 400 000. Som sagt har följarskaran redan ökat och Adam Jalal tror även att det kommer att resultera i fler gäster.

Isabella Löwengrip är i ett inlägg tydlig med att hon inte blivit betald. Och att använda influencers som betalda reklampelare är inget Naviero haft en tanke på.

– I Karlstad har vi växt genom ”mouth to mouth” och att man har delat med sig av att man varit på restaurangen. Och vi är glada när någon delar, oavsett om man har några få följare eller 400 000, säger Adam Jalal.

– När vi har gjort någon marknadsföring i Stockholm har vi gjort det i någon lokaltidning eller via en annons i sociala medier. Det har ju sina målgrupper, men det kanske inte når 400 000.

I Karlstad har Naviero två restauranger i Inre hamn. Sedan i höstas har man som sagt också en i Stockholm.

Hur har första halvåret varit?

– Vi har haft en god start. Det är likt som det är i Inre hamn med bostadsrätter, mycket människor och vattenläge. Vi har redan byggt en stammiskultur och har blivit lite som en kvarterskrog. Det var grundmålet att bygga upp det så.

Väntar fler restaurangöppningar framöver?

– Just nu är målet att vi ska ta oss igenom sommaren. Det kommer att vara mycket arbete när vi gått från två till tre restauranger och på olika orter. Så vi ska kontrollera det vi har och finna balans i det.

Artikeltaggar

InstagramIsabella LöwengripKarlstadMat och dryckRestaurangerSociala nätverkStockholm

Så här jobbar PD med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.